luni, 13 iulie 2009

Comenzile telefonice

Comenzile telefonice prin natura lor sunt greu de dus la îndeplinire fără probleme datorită neînţelegerilor care pot avea loc în timpul convorbirii telefonice. Este foarte important ca furnizorul să ceară confirmarea comenzii în scris pentru că de foarte multe ori clientul înţelege numai ce vrea acesta să audă, nu ceea ce trebuie.
De foarte multe ori eşti pus în situaţii penibile din cauza clienţilor care comandă un anumit produs clar, iar după livrare acesta sună şi spune că produsul recepţionat nu este ceea ce a comandat.
De ce se întâmplă acest lucru?
Păi de cele mai multe ori clientul nu se exprimă corect, fie comunică unitatea de măsură greşit, fie specificațiile produsului sunt comunicate într-o unitate de măsură greşită, fie din greşeală clientul spune ceva la telefon dar se gândeşte la altceva.
Pentru evitarea acestor probleme este bine să avem pregătit un formular de confirmare pentru comandă telefonică care poate fi redactat în timpul preluării comenzii şi apoi trimis pe fax sau email către client pentru confirmare.

Niciun comentariu: